CARA SEMBUHKAN TONSIL DENGAN CEPAT

MashaAllah, saya diuji demam dan sakit tekak akibat tonsil membengkak. Allahu.. Sakitnya Allah saja yang tahu.

Tapi alhamdulillah saya ada ikut tips adik saya yang juga seorang nurse. Untuk sembuhkan tonsil dengan cepat InshaAllah amalkan tips kat bawah ni.

#1. Kerap basahkan kepala.

Kadang kita sejuk nak mandi kan, sebab badan tengah demam. Jadi basahkan je kepala sudah cukup.

#2. Kerap minum air kosong sejuk. Jangan sesekali minum air panas. Air panas akan menyebabkan tonsil kita semakin membengkak.

#3. Ambil kain basahan, letak kat kepala. Kalau dapat biar kain tu sejuk dari peti ais ke.

#4. Minum air kosong sejuk campur dengan beberapa titik vivix. Yang ni InshaAllah sangat membantu, sebab vivix ni anti radang. Saya amalkan alhamdulillah better.. Rasa perit tekak pun kurang.

#5. Consume vitamin c chewable shaklee. Saya amalkan ni juga sebab untuk kuatkan semula imunisasi badan yang tengah lemah. InshaAllah mampu melawan virus jahat. Kebetulan vitamin C chewable anak saya ada lagi, so bedal dia punya je.

InshaAllah try la buat tips ni, Allah bagi penyakit tapi Allah juga dah bagi ubat untuk kita ikhtiar. Tak ikhtiar mana nak sihat kan.

Wasap saya kalau nak tau lebih lanjut tentang vivix tu ya. 0105170478. Dila.








0105170478 
Dila

Post a Comment

0 Comments