CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mencari sinar~

Photobucket

aku dan sesuatu~

aku dan sesuatu~
something unexpected alwayz appears in our life,..is this fate or only a coincidence.....Allah knows everything.....

*i'm not a writer, i'm a mere volunteer missionary n storyteller*

"Inna Fatahnaa Laka FathanMubinaa"

Menarik di dalam~

Sunday, January 20, 2013

KISAH SEBENAR: Jurang aku dengan abang


AKU ingin ceritakan satu kisah untuk dijadikan pedoman dan iktibar buat kawan-kawanku...

DULU, aku seorang kanak-kanak perempuan yang lincah, agresif, suka bermain bermacam macam permainan.. dan yang paling penting, aku suka bermain dengan abang-abangku...

Abang abang aku suka ajak main benda2 pelik.. main wrestling lah, main bola la, main sepak takraw la, main guli, gasing, dan main playstation.. 

kadang kadang, aku pulak ajak diorang main masak masak, main kejar kejar, main lumba lari dan macam macam lagi...

Boleh dikatakan di sini, aku sangat rapat dengan abang abang aku sejak dari kecil lagi...

Tiba tiba.....

SUATU hari, aku sedar bahawasanya aku sudah besar dan dikategorikan oleh opah aku, 'Anak Dara'..

Selepas aku baligh, aku menangis.... Aku menangis sebab aku tiba tiba dapat rasakan bahawasanya zaman kanak kanak aku sudah berlalu...

dan perkara paling penting yang membuatkan aku menangis, adalah.....

AKU dengan sendirinya merasakan JURANG di antara aku dengan abang abang aku....

Aku tidak lagi bermain dengan mereka seperti dulu..
Aku tidak lagi bergurau senda dengan mereka seperti dulu...

DAN aku meletakkan 'gap' di antara aku dengan abang abang aku secara automatiknya....

Mungkin inilah 'kesedaran' yang Allah berikan kepadaku bahawasanya perempuan dan lelaki mesti ada JURANG walaupun di antara adik beradik dan apatah lagi lelaki AJNABI....

JADI, salahkah 'perasaan' yang muncul dalam diriku?
Salahkah JURANG yang wujud di antara aku dan abang aku?

Semua ini terjadi kerana ISLAM mendidik agar bersederhana dalam segala hal..

Jika ia salah, perlukah aku kembali seperti aku kanak kanak dahulu?

Semoga Allah merahmati kita semua... Amin~ 



No comments :

KHAZINATUL ASRAR~

copy this to your blog
Photobucket

Semoga bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berbicara bersama...~