Dialog Antara ALLAH dan Iblis



DIALOG ANTARA ALLAH & IBLIS sewaktu ketika dahulu

Allah berfirman: Sujudlah!

Iblis: Tidak.. Sesungguhnya aku lebih mulia daripadanya. Kerana aku diciptakan daripada api, sedangkan dia diciptakan daripada tanah.. aku lebih hebat daripadanya...

Allah berfirman: Keluarlah engkau daripada syurga! Sesungguhnya engkau termasuk dalam golongan yang dilaknat oleh-Ku sehingga hari kiamat!

Iblis: Jika begitu, berilah aku waktu untuk hidup sehingga hari kiamat, kerana aku mahu merosakkan anak-anak adam agar mereka semua termasuk dalam golonganku kecuali mereka yang IKHLAS.

Allah berfirman: Engkau diizinkan untuk hidup sehingga waktu tertentu (yang hanya AKU sahaja yang tahu)

*Iblis sedaya upaya untuk menggoda anak-anak adam sehingga kita semua masuk neraka bersamanya, kecuali bagi mereka yang IKHLAS, mereka itulah yang berjaya ke syurga...

Post a Comment

0 Comments