Hidup perlu diteruskan.....




















Yeah! Bangun pagi solat subuh. Hidup rutin harian still sama. Mandi, makan, minum,tidur...Apa ingat hidup untuk tu je ke?Ishk! Serabut2.....

Sejak masuk UIA, rasa kosong...
Bukan sebab takde member...
Member ramai...
Tapi, asal rasa sunyi?
UIA Gombak tempat aku bertapak mencari ilmu.
Ilmu...Ilmu...Ilmu....
Huh!Terasa mencabar hidup kat tempat yang ramai foreigner.
Aku dah rasa macam duduk luar negara maa...
Unpredictable actually....
Sejak masuk UIA lah hidup aku mula berubah...
Menapak satu2...
Kadang2 rasa seronok...
Kadang2 rasa bosan...
Tapi memang lah...
Hidup aku penuh dengan kebosanan....! Huh!
Sebab tu aku mencari sinar cahaya dalam hidup aku...
You know siapa yang aku nak dalam hidup aku?
Of course Dia...
Tanpa Dia aku sunyi...
Serius aku tak tipu!
Bila sehari aku tak baca surat cinta dari Dia, aku rasa tak tenang...
Hmm....
Jiwang jugak ye aku ni...Ngaa....Apa kau serabut ni Dalila....Haha...
Memang betul...Bila aku down, aku cari Dia...
Then, ada lah ayat2 pujukan yang aku dapat dari Dia...
Sirf Khuda janta hai... Haa...Apa pulak maksud bahasa hindi ni....
Maksudnya hanya Allah lah yang Maha Mengetahui...Peace...

Hmm...Tapi, aku jadi tak tenang kalau ada benda yang buatkan aku bengang...
Aku yakin, korang pun mesti sama macam aku jugak kan....Nice...

Actually, aku tak tahu kenapa aku tetiba nak tulis semua benda ni...
Tak masuk akal kan...Out of the blue je....Tapi, aku yakin, mana tau bila aku dah mati nanti anak2 aku...cucu2 aku...cicit2 aku nak baca...sekurang2nya dia kenal siapa aku...Haila...Jauh pandangan aku...Long term thinking right? Ngaa....

Banyak pengalaman yang aku lalui...
Dengan usia aku yang dah mencecah 21 tahun...Muda ke tua? Korang boleh kira sendiri...
Banyak hikmah yang kena dengan aku, bila aku fikir2 balik...
Yela...pengalaman kan mematangkan kita...Am I right? Just ignore...

Betul la....Ngaaa...Aku rasa hidup aku tengah bercelaru...
Aku mencari jalan yang benar2 lurus...
Apa tak lurus lagi ke jalan yang aku lalu sekarang? Hah!Sudah!
Bukan....Sebenarnya maksud aku jalan yang Allah redha...
Kita kena sedar, kita hidup kat dunia ni, selalu buat dosa...Betul kan?
Yeah! Of course betul maa...So, bila dah rasa macam tu itu satu kenikmatan dan kebaikan buat kita....Hah?! Kenapa pulak??

Haha...Macamni....Bila kita rasa diri kita suci je sentiasa...Konfem2 kita akan rasa kita banyak pahala...Sah tak apa aku cakap ni?Erm, logik jugak kan....Thinking2...


Ok!So, bila rasa diri berlumuran dengan dosa pulak amacam??
Yela...At least kita ada rasa nak berubah to be what?
Change to be a better person...
Betul tak??

So, its depends on you...

Hmm...Aku dah mula rasa ngantuk!Aku nak tidur awal harini...
Esok, lusa aku update lagi...
Aku harap entry aku ada manfaat untuk korang semua...
Yela aku pun masih banyak kekurangan lagi ni...
Hailaa....
Apa yang penting, u all take care...jaga Iman dan pelihara amal....
Semoga esok lebih baik daripada hari ini..
Aku akan sambung esok hari
Itupun kalau aku masih ada...
If Allah wills it...Insha Allah...
Gudnyte!
Assalamu'alaikum.....
Peace with Imaan~

Post a Comment

0 Comments