CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mencari sinar~

Photobucket

aku dan sesuatu~

aku dan sesuatu~
something unexpected alwayz appears in our life,..is this fate or only a coincidence.....Allah knows everything.....

*i'm not a writer, i'm a mere volunteer missionary n storyteller*

"Inna Fatahnaa Laka FathanMubinaa"

Menarik di dalam~

Monday, May 9, 2011

Apalah Daya Hati~ (Part 4)


"Mak, Syah lamar along..." Delisha Iman memberitahu ibunya tentang hasrat Iskandar Syah yang telah melamarnya petang semalam.

"Syah? Iskandar Syah anak Dato' Halim tu ke?"

"Ye mak...." Delisha Iman menundukkan wajahnya memandang tafsir yang tertutup di atas meja di ruang tamu rumahnya.

"Jadi,along terima tak?"

"Along tak bagi apa2 jawapan lagi mak. Along cakap yang along nak tanya pendapat mak dan abah dulu...dan dia setuju..."

"Oklah, kalau macamtu, bagi mak eloklah along terima...lagipun...dah takde apa2 khabar berita pun dari Faris...."
Pn Bariah serba salah apabila tidak sengaja menyebut nama Faris di hadapan anaknya itu.

"Nantilah mak, along taknak fikir apa2 lagi...along nak buat solat istikharah malam ni,hmm...nanti mak bincanglah dengan abah ye...along sakit kepala mak,along masuk bilik dulu ye...."
Delisha Iman berjalan menuju ke biliknya sambil membawa 'handbag'nya dan terus terbaring di atas katil....



****


"Isha ok kan? " Iskandar Syah memulakan perbualan memecahkan kesepian di dalam kereta mewahnya itu.

"owh...Isha ok je...hm,papa dan mama Syah tau ke yang Syah nak perkenalkan Isha harini?"
Delisha Iman mula ragu.

"Hehe...Syah tak bagitau pun..., nak bagi surprise...."

'surprise?? Ya Allah...cuaknya aku kalau macamni...kenapala dia tak bagitau parents dia awal-awal, lebih baik aku bersedia dengan apa yang akan terjadi,sama ada baik atau buruk...'

"Hey...kenapa ni sayang?" Iskandar Syah sengaja menyakat Delisha Iman dengan panggilan 'itu' untuk melihat respon Delisha Iman.

"Don't call me like that...kita belum nikah lagi!!" Tegas suara Delisha Iman. Memang prinsipnya itulah yang amat dikagumi oleh jejaka2 yang mengenali dirinya. Faris Haikal,Amir Asyraf,dan Iskandar Syah yang pernah menaruh hati terhadapnya..


****

bersambung...


No comments :

KHAZINATUL ASRAR~

copy this to your blog
Photobucket

Semoga bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berbicara bersama...~