CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mencari sinar~

Photobucket

aku dan sesuatu~

aku dan sesuatu~
something unexpected alwayz appears in our life,..is this fate or only a coincidence.....Allah knows everything.....

*i'm not a writer, i'm a mere volunteer missionary n storyteller*

"Inna Fatahnaa Laka FathanMubinaa"

Menarik di dalam~

Monday, May 9, 2011

Apalah Daya Hati~ (Part 3)


'Betapa gembiranya hati aku hari ini, dapat jugak aku berjumpa dengan Delisha Iman. Ergh! Unpredictable! But, I'm extremely happy and feel very very enthusiastic today, yeah!

Lepasni akan ku luahkan segala isi hatiku ini padanya...terserah sama ada dia terima atau tak, yang pasti aku sangat2 mengharap supaya dia sudi menerima diriku ini seadanya...Hopefully! '


Don’t pretend you’re sorry
I know you’re not
You know you’ve got the power
To make me weak inside
And girl, you leave me breathless
But it’s okay
Cause you are my survival
Now hear me say

Sambil melayan lagu BSB, drowning di laptop, Iskandar Syah tersenyum sambil menatap gambar Delisha Iman yang diambil olehnya secara senyap tanpa pengetahuan Delisha Iman.
"Manisnya...Cantiknya...sweet...beautiful...aduhai..."
'Sejuk mata aku kalau dapat bini macamni...hmm....tapi,layak ke aku??? Ya Tuhan,....'

Tengah syok2 layan lagu sambil menatap gambar Delisha Iman...tiba-tiba.......

Although loneliness has always been a friend of mine I'm leavin' my life in your hands People say I'm crazy and that I am blind Risking it all in a glance (ringtone)

" Hello,...yep....Oh,I'm sorry Maya, I busy hari ni...I ada hal la.....No,...no...bkn boring....next week la k...no, I've many things to do...yela2...ok! bye..."

'Ah, sibuk je ajak aku keluar, boring betul! Enjoy je keje....Argh!! Stress aku....'



****


5 bulan berlalu dengan begitu pantas, tanpa sedar memori dahulu kembali menghantui....

Dia insan pertama yang bertakhta
Dia insan pertama yang ku cinta
Dia pernah membuat ku bahagia
Dia yang mengajarku
Tentang erti rindu

Dia yang dulu pernah ku sanjungi
Pergi seingga kini tak berganti
Hilang dari pandangan hidup ini
Membawa luka pedih tak terperi

Tiada ku duga
Permulaan yang jernih
Menjadi keruh dengan tiba-tiba ....

Air mula bergenang di kelopak mata Delisha Iman. Lagu 'Dia' nyanyian Fauziah Latiff ini telah membuatkan dirinya sangat merindukan dan terkenangkan Faris...

'Faris Haikal, kenapa kau menghilang dan meninggalkan aku, ketika mana aku sangat memerlukanmu, di situlah engkau tiada.....ya Allah....aku sangat merindukannya, ya Rahman.....ujian inilah yang sangat berat bagiku ya 'Alim.....
macammana keadaan dia sekarang? Ntah2 dah kahwin...ya Allah...kalau betulla dia dah kahwin...hanya Allah saja yang mengerti hati ini...'

Tanpa diundang, air mata Delisha Iman mula jatuh menitis di pipinya yang putih kemerah2an itu.

"Iman, kau menangis?" Rasyidah mula sedar keadaan sahabatnya itu.

"Hmm...xde apalah syidah, aku rindu kat mak aku...dah lama tak jenguk mak kat kampung..."
Delisha Iman mula berhelah seperti biasa.

"Kau ni,,...aku tau kau tipu aku...mesti sebab lain kan...? pagi tadi kau kan dah 'call' mak kau...lagipun, minggu depan kan dah cuti, cuti la lama mana pun...lagipun dah habis belajar...tunggu hari konvo je...."
Rasyidah cuba memujuk.

"Hmm....ye...aku tau......tapi syidah....."
Suara Delisha Iman bergetaran menahan sebak..

"kenapa ni Iman? cuba cerita kat aku, kenapa kau sedih sangat ni?"

"Syidah....aku nak cari dia syida,,,aku nak sangat tau keadaan dia sekarang...'ana fi syauqin syadidin ilaih' syida....aku memang tak dapat lupakan dia,syida...."
Suara Delisha Iman bertambah sebak dan tersekat2 menahan sebak dan kesedihan yang dialami...matanya mula sembap dan bengkak.

"Iman...be strong! Aku faham perasaan kau sekarang ni.,. setahun lebih korang tak berhubung,...jangan putus asa dengan takdir Allah....kalau betul kau rindu dan sayang kat dia, doalah untuk dia...."

"Setiap waktu syida....aku tak pernah lupa doa untuk dia..."

"Iman,.doalah andai ditakdirkan jodoh dengan dia, minta Allah permudahkan dan dekatkan hati dengannya,tapi sekiranya tidak ditakdirkan bersama, berdoalah supaya Allah luputkan segala ingatan kau terhadap dia...supaya kau redha dan tenang dengan takdirNya..sabarlah sayangku Iman....Allah tahu apa yang terbaik buat kita...la tahzan ukhti...."

"Shukron syida....hmm..syida,aku nak solat dulu ye..."
Delsiha Iman mula akur dengan sahabatnya, dan terus berlalu sambil mengambil tualanya di birai katil....


bersambung.....


No comments :

KHAZINATUL ASRAR~

copy this to your blog
Photobucket

Semoga bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berbicara bersama...~