CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mencari sinar~

Photobucket

aku dan sesuatu~

aku dan sesuatu~
something unexpected alwayz appears in our life,..is this fate or only a coincidence.....Allah knows everything.....

*i'm not a writer, i'm a mere volunteer missionary n storyteller*

"Inna Fatahnaa Laka FathanMubinaa"

Menarik di dalam~

Tuesday, April 26, 2011

Himpunan kata2 pOwer yg aku sukA!!~


Imam al-Ghazali mengumpamakan nafsu sebagai kuda yang liar. Jika tidak terdidik kuda itu akan mengamuk dan menjatuhkan orang yang menunggangnya. Sebaliknya jika berjaya dijinakkan, kuda itu dengan mudah dapat ditunggang mengikut mana jua hala tujuan.

hanya orang yang PERNAH makan buah durian je akan mengetahui RASA buah durian tersebut... begitu juga rasa KEMANISAN IMAN... orang yang TAK PERNAH bersusah payah melawan hawa nafsunya tidak akan dapat merasainya...


"Sebaik-baik wanita adalah yang tinggal dirumahnya, semulia-mulia wanita adalah yang menjaga kehormatannya, selembut-lembut wanita adalah yang menjaga akhlaknya, semalu-malunya wanita adalah yang menjaga hijabnya, secantik-cantik wanita adalah yg baik hatinya, sebaik-baik dunia adalah perhiasan, perhiasan yang terindah di dunia ini adalah wanita solehah."

Kata Imam Ali RA; "CINTAILAH seseorang itu sekadarnya belaka, mungkin ia akan menjadi musuhmu suatu hari nanti. BENCILAH seseorang itu sekadarnya belaka, barangkali dia akan menjadi kekasihmu suatu hari nanti."
riwayat ibnu Abi Syaibah.

"Langkah pertama untuk mendidik anak bukanlah dengan mengazankannya, tetapi dengan memilih ibu yang solehah untuknya!"

Seorang mukmin (orang beriman) hidup di dunia bagaikan seorang tawanan yang sedang berusaha membebaskan dirinya dari penawanan dan ia tidak akan merasa aman kecuali apabila ia telah berjumpa dengan Allah Subhanahu wata'ala [al-Hasan al-Bashri]

Upload berpuluh album kt FB, posing sane, posing sini, pastu org puji "cantiknye u ni", "ala, manew adew, biashe2 jewwww, anugerah Allah (^ .^)" Haa! Dh tau anugerah Allah s.w.t tu, jagalah elok2 ye, x perlu kot nak upload semua gambaq kita pernah tangkap masuk dlm FB, simpanlah "kecantikan" tu pd yg betul2 berhak nnti k ;) la ni mcm2 benda pelik org boleh buat ngan gambaq kita, sendiri mau ingat la ye..

kita sering ingin kelihatan MULIA di hadapan manusia... walaupun terkadangnya tanpa kita sedar kita mencari KEMULIAAN dengan memperkecilkan diri kita di hadapan manusia... betapa halus tipu daya syaitan itu... maka perlulah menghakis sifat KEPURA-PURAAN itu agar kita menjadi manusia yang benar2 JUJUR dan BERTAQWA KEPADA ALLAH S.W.T.

ingatkan diri ini dan diri kalian, Syurga tidak mengalu-ngalukan mereka yang BERSENANG-LENANG dan MELEBIH-LEBIHKAN DUNIA...maka tentukanlah pilihan perjalanan ini, bersenang-senang yg sementara sekarang atau bersenang-senang yg selamanya di sana nanti

Ilmu itu cahaya. Ia tidak akan jinak kecuali hanya kepada hati yang takwa dan khusyuk. ~Imam Malik~

nilaian Allah bukanlah pada kekuatanmu. nilaian Allah bukanlah pada ketampanan dan kecantikanmu. nilaian Allah bukanlah pada kemasyuranmu. nilaian Allah bukanlah pada kekayaanmu. nilaian Allah pada KETAQWAANMU...

wnita Allah ciptaknnya sgt cntik dn Allah tlhpun mninggikn drjat seorang wanita,dlm Quran knp ada surah an-nisa'(perempuan) tp xde pun surah ar-rijal(lelaki)?ini brmkna Allah tlh mlbihkn wnita drp lelaki,dn dsbbkn Allah sygkn kaum hawa ni,Allah ajar kta cara2 mnutup aurat dlm Quran,jge batas,jge pndgn,dlm surah an-nur,wnita smemangnya cntik dn mmprsonakn d mata llki dn d mta wnita itu sndri,tp ingat seindah hiasan dn kcntikn adlh wnita sOlehah~

semuanya aku cOpy daripada bLog sahabatku

dan ada juga dtg dari diriku yg hina ini....~


5 comments :

sEindAh mAwAr bErdUri said...

LIKE!!ila...mcm mana nak tag nama org tu??nak letak link blog tu..mcm ila letak nama fahmi ahmad dusuki tu~~

sEindAh mAwAr bErdUri said...

LIKE!!ila...mcm mana nak tag nama org tu??nak letak link blog tu..mcm ila letak nama fahmi ahmad dusuki tu~~

sEindAh mAwAr bErdUri said...

like!!ila..cmne nak tag nama ek??cm ila wat fahmi ahmad dusuki tu~~

Delisha Haseena said...

hehe...senang je syg...=)
mula2,tulis nama yg nk ditag,..kemudian highlight kn then klik kat bahagian ats tu ada tulis link,..then insert link nya cth (http://ansyuhanim) smpai abes,...finish...=)

sEindAh mAwAr bErdUri said...

alamak~~banyaknye komen..baru perasan.hehehe..okeh!!i try later..tq..heee

KHAZINATUL ASRAR~

copy this to your blog
Photobucket

Semoga bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berbicara bersama...~