~Noktah Cinta ini~


.: Kadang-kadang kita berdoa utk kuat tp knp byk dugaan,kadang-kadang kita minta ketenangan tapi masalah yg timbul,kadang-kadang kita minta kebahagiaan tp kekecewaan yg diberi,dugaan menjadikan kita kuat,masalah menjadikan kita berfikir,kekecewaan menjadikan kita tabah...:.

Telah berkata Jibril " Wahai Tuhan,sampaikanlah hajat hambaMu itu.."
Maka Allah menjawab "..Biarkan hambaKu itu,kerana Aku mencintai suaranya (doanya) "
-Riwayat Anas bin Malik-

.: Kadangkala kita mengharap akhirnya putus harapan...kadangkala kita gembira,adakalanya sedih...kadangkala kita bahagia,diselit pula derita..kadangkala kita suka,bercampur pula dgn duka,kadangkala kita cinta dicemburui pula dgn benci,kadangkala kita sayang dan itulah dinamakan kerinduan...inilah roda2 kehidupan...:.

.: Apa yg berlaku bukanlah musibah,tetapi ia adalah ujian dariNya utk menguji sejauh mana keimanan dan kekuatanku,..mungkin inilah titik noktah perhubungan aku...memang amat payah utk aku lontarkan perasaan ini,hanya Allah saja yg tahu...kenapa pada saat genting macam ini ia berlaku,ketika mana aku amat memerlukan...tp,di situlah ia tiada...Detik perpisahan ini amat sukar utk menerimanya,... tetapi aku pasti dgn janji Allah dlm kitabNya ada menyatakan,mungkin perkara yg tidak kita sukai itu adalah yg terbaik buat kita,sesungguhnya Dia lebih mengetahui........ :.
[2:216]

.: Walaupun sukar,akan ku cuba selagi terdaya,...dan apa yg penting..doaku sentiasa bersamamu.... :.

Kesepian... Memberi waktu padaku,
Renungi saat-saat indah,
Antara kita... Tak pernah terucap madah,
Melafaz janji setia rasa ...,

Perpisahan ini... Memberi sejuta erti
Mengajar kita kenal erti cinta ini
Tak perlu ada... Ungkapan berbahasa
Kita sedia memakluminya ...


Tiada kata pembukaan ,
Tiada berperenggan ,
Tiada akhiran ,

Tiap ruang hati,
Telah bersemadi,
Tiada ku temui ,
Noktah cinta...
Ini...


.: Hati..Terus tenang dengan mencintai DIA..
Hanya cintakan DIA..bukan "dia"..
Ya ALLAH..kirimkan kekuatan pada sekujur tubuh kecil ini..
Jangan di uji lagi hati ini dengan "itu"...
Moga diri ini terus tabah menghadapi segala yang bakal tiba..
Moga hari esok adalah yang paling bahagia buat diri ini..:.

Aman dgn Iman~

Post a Comment

3 Comments

Unknown said…
kehebatan berdoa, malanngnya masih ramai yg tak mengetahuinya
amin..amin..amin ya rabb.....tiada kata seindah bahasa..tiada kata semanis bicara..hanya doa yang mampu ku titipkan buatmu ya habibah supaya dikau tetap terus tabah mengharungi ujian allah ini..ya mujahidah, berbahagialah anda apabila diuji dgn ujian allah, kerana itu tandanya allah sayang padamu..teruskn berdoa..berdoa..dan berdoa...moga bahagia bakal menyusul hidupmu kelak..amin..doaku...sentiasa mengiringi setiap langkah perjuanganmu sebagai sahabt yang sejati..insyaallah..jangan pernah mengalah sebelum mencuba..teruskan perjuangan mujahd enti!!yeah!!ila boleh!!insyaallah..=)..sama2 lah kita berdoa..=)
Delisha Haseena said…
T___T shukron dilah...sntiasalah brdoa utk ana,...dan sntiasalah mngingtkn ana....ana cpt lemah dan mudah brputus asa....huuuu....sdih....thnx dilah sahabatku yg sejatii...