CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mencari sinar~

Photobucket

aku dan sesuatu~

aku dan sesuatu~
something unexpected alwayz appears in our life,..is this fate or only a coincidence.....Allah knows everything.....

*i'm not a writer, i'm a mere volunteer missionary n storyteller*

"Inna Fatahnaa Laka FathanMubinaa"

Menarik di dalam~

Saturday, August 21, 2010

Cinta itu Indah~


Duhai sahabat..
... Sungguh cinta itu indah,
Namun ia adalah satu anugerah apabila kita sudah mampu dan bersedia...
Tetapi bagi pelajar macam kita ???
Cinta itu biasanya hanyalah musibah...

Cintailah ALLAH...
Yang sentiasa mencintaimu,
memeliharamu dan mengasihimu...
Saat mereka bertanya...
Mengapa kau mencintai ALLAH ?


Katakanlah wahai temanku...
Kerana ALLAH lah yang menciptakan aku,
memeliharaku dalam rahim bondaku,
kerana aku Mendengar namanya saat bapaku berseru di telingaku...
Kerana Dia yang menumbuhkan dagingku...
Dan mengukuhkan tulangku...
Dan sentiasa memaafkan segala salah - silapku...
Tutur bicara mulutku...

Bagaimanalah aku mampu untuk mencintai sesuatu atau sesiapa melebihi ALLAH...
Aku tak menemui alasan untuk mengingkari Nya...
Hidup dan matiku.......
Segalanya untukNya........

3 comments :

syahidatulhusna said...

assalamualaikum ... indahnya kata2 tu... alhamdulillah.... sungguh beri kesedaran kat diri saya... subhanallah..
kita ni kadang2 sbgi hamba Allah, sgt sikit utk mengucapkan kata cinta pada Allah sedangkan Allah sntiasa mencintai kita... kita pulak sering kejar cinta manusia yg entah ke mana.... masya Allah..

syahidatulhusna said...

assalamualaikum...indahnya kata2 tu...subhanallah...betul2 beri kesedaran pada saya.. kita sbgi hamba Allah ni terlalu sukar dan terlalu sedikit mengucapkan kata2 cinta kat Allah, sedangkan Allah sntiasa mencintai setiap hamba-Nya...kita pulak mengejar cinta manusia semata yg entah ke mana..
Masya Allah...

dalila hanim said...

wa'alaikumussalam...
shukron ya ukhtii...
btol apa yg ukhtii kata tuu...
ramai yg masih x sdar,..
jd,..kita yg dah sedar ni,..
smpai2kanlah pd yg blom sdar lg...
Allah is always there...~

KHAZINATUL ASRAR~

copy this to your blog
Photobucket

Semoga bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berbicara bersama...~