keberkatan selawat

Ada seorang yahudi menuduh seorang lelaki muslim mencuri seekor unta.bersaksilah 4 orang saksi dan org2 munafik dgn kesaksian bohong maka nabi pun memutuskan unta itu menjd mlik yahudi dn akn diptonglh tgn org muslim itu.
lelaki muslim itu menjadi kebingungan lalu diangkat kepalanya ke langit dan berkata"ya Tuhanku dan jungjunganku engkau mengetahui bahawa aku tidak mencuri unta ini." kemudian dia berkata lagi"Ya Rasulallah,keputusanmu adlh benar. tetapi bertanyalah kepada unta ini mengenai aku"

Bersabdalah nabi kepada unta itu "hai unta,milik siapakah engkau ini" berkatalah unta itu dengan kata2 yg fasih,"Ya Rasulallah, aku adlh milik org muslim ini dn saksi2 itu tlh berbohong."

bersabdalah nabi "hai hamba ALLAH, ceritakanlah kepdaku ap yg kau kerjakan hingga ALLAH buat unta ni dpt ckp mengenai kau??" laki itu m'jwb"Ya Rasulallah, s'sgghnya aku tidak pnh tidur pd mlm ari kcuali sblumnya aku mmbaca selawat kpdmu 10 kali..."

nabi pon brsabda , " kau slamat drpada dptong tgn d dunia dn kau selamat dr azab akhirat kelak d kemudin hari brkat bacaan selawatmu kpdku...."

Post a Comment

0 Comments